Tänk om....
Tänk om någon sa det till mig när jag var liten och vilsen. Mamma och pappa skiljde sig och det beslutet var bra för oss alla och vi jublade först innan vi förstod vad som skulle hända!
 
 
Du sover och jag ser på dig Det värker skuld i hela mig Jag viskar i ditt lilla öra Det finns nåt jag måste göra Jag ser du anar ingenting Om det stora som sker runtomkring Men om du någonsin undrar, vad var din del Ingenting var ditt fel Att det går som det går När vuxna bestämmer Är ingenting ett litet barn förstår Men en dag är du själv, lika vuxen och stor Och då kommer du förstå Att man inte jämt förstår ändå Men det är inte ditt fel Ingenting är ditt fel Det är inte alltid dom goda vinner Rättvisans tårar rinner allt som oftast Man drar strået som är kortast Men det är inte ditt fel Ingenting är ditt fel Du ska veta att jag tog aldrig enkla vägen En förlorare kan vara trägen, Men ger upp till slut Jag går böjd enda vägen Men det är inte ditt fel Det blåser upp tills storm ikväll Jag kommer dra oss genom eld Jag ska se till att du kommer ut som hel För ingenting är ditt fel Att det går som det går När vuxna bestämmer Är ingenting ett litet barn förstår Men en dag är du själv, lika vuxen och stor Och då kommer du förstå Att man inte jämt förstår ändå Men det är inte ditt fel Ingenting är ditt fel Det är inte alltid dom goda vinner Rättvisans tårar rinner allt som oftast Man drar strået som är kortast Men det är inte ditt fel Ingenting är ditt fel Du ska veta att jag tog aldrig enkla vägen En förlorare kan vara trägen, Men ger upp till slut Jag går böjd enda vägen Men det är inte ditt fel Det känns som du är allt jag har Det enda äkta jag har kvar Vi vuxna saknar sans och vett Men du har alla rätt
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress