Att fly småstaden för äventyr
Som jag har skrev i min blogg design har jag planer på att söka lyckan i storstaden
vad detta handlar om kan jag inte ännu gå in på men mina nära och kära vet vad det handlar om, lite nyfikna vill jag ändå göra er....
 
Innan jag blev sambo hade jag stora planer på att ta mitt pick och pack och flytta till Göteborg, det många inte visste då var att jag redan hade sökt jobb och letade lägenhet där uppe, jag ville bara fly från allt vad småstad hette,
 
En längtan jag gått med i flera år efter många år av smärta. vad det är kommer jag ta vid ett senare tillfälle.
 
När jag skulle börja gymnasiet hade jag sökt skolor LÅNGT i från här och hade hoppats på att jag då kunde ta ett klokare beslut än vad jag gjorde. Hade jag varit modig nog hade jag inte suttit här idag och bloggat om vilket tråkigt småstadsliv jag lever men så blev det , bättre lycka nästa gång tänkte jag men så blev det inte heller, Efter jag tog studenten var jag som sagt SÅ sugen på att vidga mina vyer, även nu satte jag inte mina planer i verk. 
jag hade planer på att bli en storstads brud med fint jobb och många härliga vänner , skaffa barn med en underbar man och bosätta mig i ett lugnare område av storstaden.
 
Allt gick enligt planerna men jag träffade the love of my life trodde jag. Jag blev kvar i stan och levde ett lyckligt och kärleksfullt liv trodde jag , (jag levde ett bra liv så tro inget annat) jag trodde jag var lycklig och mådde bra men innerst inne längtade jag efter mer, jag visste att han inte skulle lämna småstaden och satsa på något nytt, jag levde vidare och drömen suddades sakta ut, Jag trodde att jag helt enkelt aldrig skulle få uppleva detta med storstad. 
 
Nu har dessa känslor blommat upp igen. 
Jag vet att jag inte är redo att lämna småtsaden och dem jag håller närmst.
 
Nu har jag planen i verk igen och allt jag vill är att få det att fungera. 
Innan har jag bara sett målet men inte haft några delmål på vägen.
Ett av de målen är att bli klar som usk.
När det är gjort kan jag äntligen vigda mina vyer och vidga mina vingar och prova om jag kan flyga på egen hand....
 
 
Mer om detta när jag kan säga vart och när jag ska fly småstaden......
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress